Spring naar inhoud

ZCN scoort een 7,8: ‘Medewerkers zijn deskundig en denken mee’

Afgelopen najaar vroeg Zorgcentrale Noord (ZCN) aan opdrachtgevers hoe tevreden zij zijn over de dienstverlening van de zorgcentrale. Ze waarderen de bereikbaarheid van de zorgcentrale, klantgerichtheid van de medewerkers en kwaliteit van de dienstverlening met een mooi gemiddeld rapportcijfer van een 7,8. Van de opdrachtgevers deed 43% mee aan het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek, dat door Marlyse-Research werd uitgevoerd.

De gemiddelde rapportcijfers voor de drie diensten bereikbaarheid, persoonsalarmering en medicatiecontrole liggen dicht bij elkaar en zijn nagenoeg onveranderd ten opzichte van voorgaande jaren. 

'Dicht bij de klant'

Opdrachtgevers omschrijven ZCN als een deskundige partij: ‘De medewerkers denken goed mee en kijken altijd hoe ze nog meer voor ons kunnen betekenen’. ‘ Ze ervaren de medewerkers als vriendelijk, meedenkend, klantgericht, oplossingsgericht en met doorgaans een snelle reactie op vragen. ‘ZCN is no nonsens en staat dicht bij de klant’, aldus een van de respondenten. Een andere respondent licht ook zijn ervaring toe: ‘ZCN is een professionele organisatie die zich verdiept in de cliënt’. Verbeterpunten die worden genoemd geven inzichten en adviezen om de dienstverlening van ZCN nog verder te verbeteren.